Pizza Day is ok!

Czy wiecie, że roczną sprzedaż pizzy szacuje się na aż 5 miliardów?!

Międzynarodowy Dzień Pizzy do doskonała okazja nie tylko do jedzenia, ale również powtórzenia słownictwa.

Poniższe pomysły stanowią fragment ebooka Angielski bez Podręcznika. Nietypowe Święta.


1.Giant pizza time!

Zadanie dla lubiących wycinanki XXL.

Z żółtego brystolu wytnij trójkąty pizzy; 4, 6 lub 8 – tak aby ułożyły koło. Im większa będzie pizza, tym lepiej!

Z kolorowego papieru wytnij składniki na pizzę. Użyj wszystkich produktów spożywczych, które znają dzieci. Na mojej pizzy znajdowały się nie tylko pomidory i szynka, ale także lody, brokuły i żelki.

Zacznij od ułożenia „placka” na środku. Na podłodze ułóż karty obrazkowe z jedzeniem, a obok nich powycinane produkty. Karty obrazkowe mają za zadanie pomóc dzieciom odróżnić np. salami od pomidorka, które wycięte z papieru będą bardzo podobne. Oczywiście podczas rozkładania produktów powtarzaj z dziećmi ich nazwy.

Kiedy wszystko jest już gotowe, podziel dzieciaki na grupy; każdej wręcz trójkąt pizzy i niech ułożą na nim ulubione składniki.

Kiedy wszystko jest już gotowe, składamy pizzę w całość i powtarzamy słownictwo.


2. Jesteśmy pizzą

Przed zajęciami poukrywaj w sali mini karty z różnymi składnikami pizzy (szynka, ser, pomidor, cebula, bekon, pieczarki itd.). Ja przyklejam je pod krzesełkami, chowam pod dywanem, kładę na parapecie itd. Karty drukuję w rozmiarze 5cmX5cm.

Za pomocą żółtej włóczki wyznacz koło na środku sali.

Najpierw dzieci rozbiegają się po sali i każdy musi znaleźć jeden składnik dla siebie. Kiedy każdy ma już jedną kartę obrazkową, zacznij od powtórzenia słownictwa. Upewnij się, że dzieci znają nazwy swoich produktów po angielsku.

Czas na zabawę. Dzieci rozbiegają się po sali w rytm ulubionej piosenki; mogą biegać na około pizzy (żółtej włóczki) lub w dowolnych kierunkach. Kiedy zatrzymasz utwór dzieci pytają „What’s on your pizza?”. W odpowiedzi wskazujesz różne składniki, na przykład „There is ham and cheese on my pizza”. Dzieci, które mają te składniki na kartach szybciutko wskakują do okręgu z włóczki.

Zabawę powtarzamy kilka razy. Dzieci mogą wymienić się kartami w ciągu zabawy. Aby utrudnić nieco zadanie, możesz ustalić tez limit czasowy i za każdym razem odliczać do pięciu. „Składniki” które nie zdążą wskoczyć na pizzę, mają do wykonania dodatkowe zadanie, na przykład muszą teraz poruszać się tylko w tył, albo podskakując.



0 wyświetlenia